Вітаю Вас Гість!
Четвер, 23.01.2025, 23:33
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Безоплатна правова допомого

Долі, обпалені війною

Бібліотеки і виборчий процес

Форма входу


Соціальні мережі

         

Пошук

Календар

«  Січень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Друзі сайту

Рівненська ДОБ
Теслугівська ПШБ
Іванівська ПШБ
Козинська ПШБ
Крупецька ПШБ
Михайлівська ПШБ
Дружбівська ПШБ
Хотинська ПШБ

Наші партнери

























Положення про центр обслуговування громадян електронною інформацією

                                                                                                    Затверджую:

Директор ЦСПШБ

Л.Войтишина

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ЦЕНТР ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН ЕЛЕКТРОННОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ

 ЦЕНТРАЛЬНОЇ РАЙОННОЇ БІБЛІОТЕКИ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. На основі Типового положення про Центр обслуговування громадян електронною інформацією розробляється Положення про Центр обслуговування громадян електронною інформацією, яке діє у центральній районній  бібліотеці.

1.2. Це Положення визначає основну мету, завдання, зміст і форми роботи, організацію діяльності центру обслуговування громадян електронною інформацією (ЦОГ ЕІ).

1.3. ЦОГ ЕІ – це інформаційно-консультаційна служба, яка обладнана типовим апаратно-програмним комплексом і покликана задовольняти потреби громадян у публічній інформації у електронному форматі.

1.4. Діяльність ЦОГ ЕІ спрямована на: реалізацію права кожного громадянина на доступ до інформації; підвищення якості життя мешканців територіальних громад; сприяння розвитку електронного урядування в регіоні.

1.5. ЦОГ ЕІ створюється в кожній комп’ютеризованій і інтернетизованій бібліотеці.

1.6. ЦОГ ЕІ є публічним місцем доступу до послуг електронного уряду для членів територіальної громади.

1.7. Послугами центру має право користуватися кожен громадянин, який є користувачем бібліотеки.

1.8.  Правовою основою діяльності ЦОГ ЕІ є Конституція України, Закони України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», «Про інформацію», «Про Національну програму інформатизації», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про звернення громадян», «Про захист персональних даних», «Про доступ до публічної інформації», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 911-VIII від 24.12.2015, Укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, Стратегія розвитку бібліотечної справи в Україні до 2025 року «Якісні зміни бібліотек задля забезпечення сталого розвитку України»,  Ініціатива «Партнерство «Відкритий Уряд».

1.9. Діяльність ЦОГ ЕІ регламентується наступними документами: Положенням про центральну районну бібліотеку; Положенням про ЦОГ ЕІ; Планом роботи відділу обслуговування ЦРБ; Наказами, розпорядженнями директора ЦСПШБ; Правилами користування центральною районною бібліотекою.

 

2. ОСНОВНА МЕТА І ЗАВДАННЯ

2.1. Метою діяльності ЦОГ ЕІ є: надання бібліотечно-інформаційних послуг та консультативної допомоги для отримання користувачами публічної інформації та її використання. ­­­­­

2.2. Основні завдання діяльності ЦОГ:

  • забезпечення жителям регіону доступу до державних та регіональних електронних інформаційних ресурсів;
  • надання консультативних послуг з питань доступу та використання електронних сервісів;
  • допомога у налагодженні комунікації між громадянами та органами влади в режимі онлайн;
  • сприяння мешканцям регіону в освоєнні застосування ІКТ для використання е-урядування;
  •  проведення інформаційно-просвітницьких кампаній для популяризації нововведених сегментів е-урядування;
  • підтримання в актуальному стані і поповнення переліку посилань на інформаційні ресурси, доступ до яких забезпечує ЦОГ;
  • розширення кола користувачів за рахунок різних груп населення;
  • постійне вивчення запитів та інформаційних потреб користувачів з метою поповнення переліку інформаційних ресурсів;
  • гнучке і оперативне реагування на зміни потреб населення, шляхом нарощування інформаційних ресурсів, організації нових форм обслуговування;
  • залучення партнерів: органів місцевої влади та управління, громадських та комерційних організацій та інших зацікавлених структур для проведення тематичних семінарів, лекцій, круглих столів тощо;
  • організація та проведення круглих столів, тематичних семінарів, лекцій;
  • забезпечення перегляду вебінарів, відеоконференцій;
  • розширення асортименту бібліотечних послуг;
  • забезпечення розміщення інформації про діяльність ЦОГ в засобах масової інформації.

3. ЗМІСТ І ФОРМИ РОБОТИ

ЦОГ центральної районної бібліотеки:

3.1. ЦОГ центральної районної бібліотеки надає послуги на безоплатній основі, а саме:

3.1.1. Доступ:

  • до державних та регіональних електронних інформаційних ресурсів
  • до соціально значущої інформації (пенсійне забезпечення, соціальні пільги, пошук роботи тощо);
  • до інформації про електронні адміністративні послуги;
  • до електронних сервісів для розвитку громадянського суспільства;
  • до електронних послуг підприємств, установ та організацій.

3.1.2. Пошук:

  • нормативно-правових актів державного та місцевого рівня;
  • фактичної інформації про консультативні послуги;
  • програм, планів розвитку територій.

3.1.3. Консультування з питань:

  • пошуку інформації в інтернеті;
  • участі у законотворчому процесі;
  • участі у прийнятті рішень на місцевому рівні;
  • подання звернень, петицій, запитів;
  • заповнення декларацій, проходження тестів і інше.

3.1.4. Консультування з набуття практичних навичок:

  • освоєння інструментів та сервісів е-урядування;
  • роботи з публічною інформацією;
  • освоєння комп’ютерної грамотності, роботи в інтернеті.

3.1.5. Інтерактивне спілкування громадян з органами влади:

  • організація та проведення відеоконференцій, вебінарів з представниками органів влади, профільних установ та організацій;
  • забезпечення участі в заходах в режимі онлайн;
  • участь в законотворчому процесі;
  • участь у прийнятті рішень на місцевому рівні.

3.1.6. Консультування працівників бібліотек-філіалів з питань:

  • освоєння інструментів та сервісів е-урядування;
  • роботи з публічною інформацією;
  • залучення до заходів в режимі онлайн.

3.1.7. Додаткові платні послуги, наприклад:

  • набір тексту та макетування на комп’ютері;
  • сканування;
  • запис матеріалів на оптичному носії.

4. СТРУКТУРА ОРГАНІЗАЦІЇ

4.1. ЦОГ створюється в кожній:

  • Центральній районній бібліотеці. У ЦРБ організація роботи ЦОГ здійснюватися у відділі обслуговування користувачів;

4.2. Організаційну, технічну, методичну підтримку для бібліотек-філій здійснює

       ЦРБ.

4.3. Зміст діяльності ЦОГ викладений у розділі 3 даного Положення.

5. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

5.1. Організація роботи ЦОГ здійснюється відповідно до річного та місячних планів роботи відділу обслуговування ЦРБ, надання послуг.

5.2. ЦОГ входить в структуру відділу обслуговування бібліотеки.

5.3. Завідуюча відділом обслуговування ЦРБ, здійснює керівництво та несе відповідальність за організацію роботи ЦОГ.

5.4. Розпорядок роботи ЦОГ відповідає режиму роботи бібліотеки.

5.5. ЦОГ здійснює діяльність на основі даного Положення, затвердженого директором бібліотеки.

5.6. Облік роботи ведеться в «Щоденнику роботи».

6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ТА ЗВ’ЯЗКИ З ОРГАНАМИ ВЛАДИ ТА УПРАВЛІННЯ, ІНШИМИ УСТАНОВАМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯМИ

 

6.1. Для виконання поставлених завдань, ЦОГ взаємодіє з:

  • органами місцевого самоврядування, організаціями та установами – для отримання консультацій з метою актуалізації та розширення інформаційного наповнення ЦОГ, популяризації інструментів е-урядування, спільного проведення заходів, в тому числі в режимі онлайн;
  • освітніми установами – для отримання консультацій з метою актуалізації та розширення інформаційного наповнення ЦОГ, спільного проведення заходів, в тому числі в режимі онлайн;
  • громадськими організаціями – для спільного проведення заходів, в тому числі в режимі онлайн;
  • відділами культури райдержадміністрацій – для організації заходів з актуалізації знань бібліотечних працівників з питань поширення е-урядування та роботи ЦОГ;
  • ЗМІ – з метою популяризації інструментів та сервісів е-урядування, поширення інформації про ресурси і послуги ЦОГ.

 

 

 

 

 

7. МАЙНО

 

7.1. Задля повноцінної діяльності та якісного надання послуг у ЦОГ, він облаштований:

  • 5-ма комп’ютерами з необхідним програмним забезпеченням, підключенням до швидкісного інтернету;
  • сканером;
  • принтером;
  • меблями;
  • ідентифікатором-вивіскою;
  • плакатом з переліком послуг.

 

8. КОНТРОЛЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ

 

8.1. Завідуюча відділом обслуговування ЦРБ контролює виконання місячних, квартальних, річного планів роботи;

8.2. Завідуюча відділом обслуговування та провідний бібліотекар відділу обслуговування ЦРБ, відповідальні за напрям роботи, звітують перед директором та Радою при директорі про виконання робіт.

 

9. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ

 

9.1. Реорганізація та ліквідація ЦОГ як структури обслуговування користувачів здійснюється у зв’язку зі зміною Положення про діяльність ЦСПШБ відповідним наказом директора.